Fairy Tale Style

Συζητήσεις γενικώς περί φυτολογίας (εκτός από bonsai)

Συγγραφέας
ioannis.makris
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 128
Εγγραφή: πριν από 1 χρόνο
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Fairy Tale Style

Δημοσίευση #1 από ioannis.makris » πριν από 7 μήνες



Ενδιαφερον

Άβαταρ μέλους

Γιωτα
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: πριν από 4 χρόνια
Has thanked: 2 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #2 από Γιωτα » πριν από 7 μήνες

:text-thankyoublue:  ;)
Δεν εισαι μια σταγονα στον ωκεανο...
εισαι ολοκληρος ο ωκεανος σε μια σταγονα ~RUMI~ नमस्ते


Συγγραφέας
ioannis.makris
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 128
Εγγραφή: πριν από 1 χρόνο
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #3 από ioannis.makris » πριν από 7 μήνες

Υπαρχουν στην φυση δεντρα τοσο ασχημα αλλα με τετοιο χαρακτηρα που ειναι πολυ πιο ομορφα απο πολλα τεχνικα αρτια και καλοσχηματισμενα bonsai. Βλεπω βιντεακια απο μεγαλους καλλιτεχνες και μερικες φορες το πριν ειναι πιο ομορφο απο το μετα. Ολα αυτα τα κλαδακια στη σειρα σαν στρατιωτακια με την ιδια φορα δημιουργωντας την τελεια κωνικοτητα μερικες φορες ειναι κουραστικο. Σιγουρα ομως συμβαινει και το αντιθετο, οταν ενα αδιαφορο δεντρο σχηματοποιειται στα χερια ενος δασκαλου και μετατρέπεται σε κατι φανταστικο και απροδοκητο..  Καποιος μου ειπε μην κανεις την ελια literaty style διοτι εχει μεγαλα φυλλα δεν κανει. Tην ελιτσα την κουτσουρεψα για να την κανω bonsai συμφωνα με τους κανονες και το μετανιωσα. Nα πω πως η αγαπη προς τα bonsai δημιουργηθηκε απο ενα ταξιδι στην κρητη και συγκεκριμενα στο λασιθι. Eιδα μια ελια τοσο ταλαιπωρημενη και ανεμοδαρμενη που θυμιζε literaty στα καλυτερα του, πραγματικα γλυπτο. .
Κανονες υπαρχουν στην τεχνη και πρεπει να υπαρχουν οπως επισης πρεπει να υπαρχουν και ολοι αυτοι που τους αμφισβητουν προς χαρην της δημιουργιας δεν λεω οτι ειμαι εγω ενας απο αυτους αλλα μερικες φορες νιωθω καταπιεσμενος. Ολα αυτα που αναφερω ειναι ερωτηματικα ισως λανθασμενα αλλα σαν καινουργιος υπαρχουν

Άβαταρ μέλους

Jean-Zac
V.I.P
V.I.P
Δημοσιεύσεις: 2075
Εγγραφή: πριν από 7 χρόνια
Been thanked: 62 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #4 από Jean-Zac » πριν από 7 μήνες

Ωραία τα λέει ο Walter Pall. Τον θυμάμαι (από  περιοδικά και βιβλία) όταν αυτός και εγώ είχαμε μαύρα μαλλιά. Σίγουρα είναι και αυτός ένα κεφάλαιο στον χώρο των μπονσάι. Όπως πολλοί Μάστερ προτιμά τα δένδρα που προέρχονται από την φύση και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις καλούς προμηθευτές (π.χ. βλέπε www.animabonsai.com).  Όταν οι Γιαπωνέζοι  έψαχναν για yamadori  στους ποταμούς του Hokkaido  εμείς ( εγώ ) μπορεί να μην είχαμε γεννηθεί. Όταν για πρώτη φορά συνειδητοποίησα το μέγεθος ενός μπονσάι (σε φωτογραφία γιατί τότε δεν υπήρχε ενημέρωση και internet) ήταν πρίν πολλά χρόνια όταν στην μία σελίδα ενός βιβλίου έβλεπα το μπονσάι και στην επόμενη έβλεπα το μπονσάι και ένα χέρι δίπλα του. Τότε είχα πάρει την απόφαση να σταματήσω με τα ΄΄βλαστάρια΄΄ και είχα αγοράσει από ένα φυτώριο μία ηλικιωμένη Ezo spruce μέσα σε τενεκέ. Από τά ωραία δένδρα που περάσανε από τα χέρια μου. Τελικά είναι αμαρτωλό το παρελθόν μου.

Τα μπονσάι είναι πάθος, ένας παράξενος κόσμος, όπου οι ημέρες είναι μεγάλες και τα αποτελέσματα θα έλθουν μετά από χρόνια δουλειάς. 


nikoloout
Σπορόφυτο
Σπορόφυτο
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: πριν από 5 χρόνια
Been thanked: 1 time
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #5 από nikoloout » πριν από 7 μήνες

Jean-Zac έγραψε:Ωραία τα λέει ο Walter Pall. Τον θυμάμαι (από  περιοδικά και βιβλία) όταν αυτός και εγώ είχαμε μαύρα μαλλιά. Σίγουρα είναι και αυτός ένα κεφάλαιο στον χώρο των μπονσάι. Όπως πολλοί Μάστερ προτιμά τα δένδρα που προέρχονται από την φύση και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις καλούς προμηθευτές (π.χ. βλέπε http://www.animabonsai.com).  Όταν οι Γιαπωνέζοι  έψαχναν για yamadori  στους ποταμούς του Hokkaido  εμείς ( εγώ ) μπορεί να μην είχαμε γεννηθεί. Όταν για πρώτη φορά συνειδητοποίησα το μέγεθος ενός μπονσάι (σε φωτογραφία γιατί τότε δεν υπήρχε ενημέρωση και internet) ήταν πρίν πολλά χρόνια όταν στην μία σελίδα ενός βιβλίου έβλεπα το μπονσάι και στην επόμενη έβλεπα το μπονσάι και ένα χέρι δίπλα του. Τότε είχα πάρει την απόφαση να σταματήσω με τα ΄΄βλαστάρια΄΄ και είχα αγοράσει από ένα φυτώριο μία ηλικιωμένη Ezo spruce μέσα σε τενεκέ. Από τά ωραία δένδρα που περάσανε από τα χέρια μου. Τελικά είναι αμαρτωλό το παρελθόν μου.

Τα μπονσάι είναι πάθος, ένας παράξενος κόσμος, όπου οι ημέρες είναι μεγάλες και τα αποτελέσματα θα έλθουν μετά από χρόνια δουλειάς. 

Καποια στιγμη ειχαμε πει με τον Χαρη να φερουμε ενα master,,αλλα ειχε μεινει εκει το θεμα...δεν ξερω αν εγινε κατι.!

Άβαταρ μέλους

Sim62
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 1228
Εγγραφή: πριν από 3 χρόνια
Has thanked: 25 times
Been thanked: 61 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #6 από Sim62 » πριν από 7 μήνες

Μεγάλη συζήτηση ανοίγεις αγαπητέ Ιωάννη.

Ενημερώνω ότι θα μακρηγορήσω. Είναι απο τα αγαπημένα μου θέματα. Με αφορμή τον Walter Pall που  τον έχεις και στο θέμα.


Απο την δική μου οπτική, με τα πολύ λίγα χρόνια ενασχόλησης, με όσα έχω δεί, έχω διαβάσει και έχω πράξει ο ίδιος, θεωρώ ότι τα bonsai είναι μια πολύ ιδιαίτερη μορφή  τέχνης. Μάλλον επειδή έχουμε να κάνουμε με κάτι "ζωντανό" και ίσως όχι με την έννοια που αποδίδουμε στις Καλές τέχνες αλλά πάντως τέχνη και όχι απλά μια μορφή εμπειρικής και χειρονακτικής δεξιοτεχνίας. Πολλοί παράγοντες συνηγορούν σε αυτό και ένας απ΄αυτούς είναι η ύπαρξη κανόνων όπως και στις άλλες μορφές τέχνης. Όλα τα μεγάλα κινήματα  και σχολές τέχνης έχουν ένα συγκεκριμένο "πρόσωπο" λόγω της ύπαρξης συγκεκριμένων κανόνων και μορφών που σχεδόν πάντα δημιουργούν οι πρωτοπόροι κάθε καλλιτεχνικού στύλ. Δεν μπορείς να μπερδέψεις ποτέ έναν Rembrandt με έναν Picasso για παράδειγμα.


Όσον αφορά τα bonsai οι πρωτοπόροι ή τουλάχιστον αυτοί που πήραν το θέμα πολύ σοβαρά πρώτοι, θέλουμε δεν θέλουμε, είναι οι Ιάπωνες. Πρέπει λοιπόν να τους αναγνωρίσουμε το δικαίωμα να θεσπίσουν αυτοί πρώτοι από όλους την δημιουργία κανόνων, συγκεκριμένων πρακτικών και μορφών χειραγώγησης δέντρων στην τέχνη των bonsai. Βέβαια όπως και ο Walter Pall επισημαίνει, το έχουν κάνει αυτό με ένα ιδιαίτερα "σφιχτό" τρόπο και χωρίς να "αφήνουν" και πολλά περιθώρια να ξεφύγει κανείς από τα καθιερωμένα πρότυπα που έχουν θεσπίσει. Και πώς θα μπορούσαν άλλωστε να πράξουν διαφορετικά. Οι Ιάπωνες περισσότερο από κάθε άλλο λαό διακατέχονται σε κάθε έκφανση της ζωής τους από την τήρηση των κανόνων, των παραδόσεων τους και από περίεργες για όλους τους άλλους τυπολατρίες. Ηταν πολύ φυσικό λοιπόν για αυτούς να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα και με τα bonsai.


Τα bonsai όμως είναι τέχνη και όχι θρησκεία. Παλιά με την θρησκεία υπήρχε ένα πρόβλημα. Αν δεν πήγαινες με το ρεύμα και τα συμφωνημένα καιγόσουν στην πυρά. Αντίθετα στις τέχνες, όχι πάντα είναι η αλήθεια, αλλά πάντως υπήρχε σε μεγάλο βαθμό η δυνατότητα διαφοροποίησης στην έκφραση. Αυτός είναι και ο λόγος που υπήρξαν και υπάρχουν μέχρι σήμερα τόσα πολλά κινήματα και διαφορετικές μορφές και αναζητήσεις μέσω των οποίων ένας καλλιτέχνης μπορεί να εκφραστεί. Και κάθε ένα από αυτά ξεκίνησε με μικρές και στη συνέχεια μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις και αμφισβητήσεις στα κύρια ή καθιερωμένα ρεύματα τέχνης  που επικρατούσαν σε κάθε εποχή.


Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά και σε ότι αφορά τα bonsai. Απο τη στιγμή που πέρασαν τα σύνορα της Ιαπωνίας κάπου στο τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου (σε σχετικά μεγαλύτερους αριθμούς, γιατί στην δύση ήταν γνωστά από παλιότερα) πρώτα στις ΗΠΑ και στη συνέχεια και στην Ευρώπη και στην υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ασία (εξαιρώ την Κίνα γιατί εκεί υπήρχαν σε διάφορες μορφές νωρίτερα και απο την Ιαπωνία) ήταν θέμα χρόνου να ξεκινήσει πρώτα ο διάλογος, οι συζητήσεις και στην συνέχεια η έμπρακτη αμφισβήτηση της Ιαπωνικής πρωτοκαθεδρίας.

  

Είναι τόσο ισχυρή όμως η Ιαπωνική επίδραση και κουλτούρα πάνω στα bonsai που αυτό έγινε με πολύ αργούς ρυθμούς και στην ουσία μπορούμε να πούμε πως μόλις τα τελευταία 15-20 χρόνια υπάχουν χειροπιαστά αποτελέσματα αυτής της μικρής "επανάστασης" απένατι στα Ιαπωνικά πρότυπα. Κυρίως στην Ευρώπη με πρωτοπόρους κάποιους Ιταλούς μπονσαίστες αλλά και διάσπαρτα σε όλη την Ευρωπαική ήπειρο. Στίς ΗΠΑ πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, μάλλον παραμένουν προσκολλημένοι σε μεγάλο βαθμό ακόμη και σήμερα στον Ιαπωνικό τρόπο δουλειάς.


Όσο για τον Walter Pall, αν και δεν δίνω και πολύ σημασία στα στερεότυπα, είναι αξιοσημείωτο που ένας Γερμανός (που σαν λάος επίσης έχω την εντύπωση ότι είναι προσκολλημένοι σε επικρατούσες μεθοδολογίες και τρόπους δουλειάς) έχει επιδείξει και μάλιστα σαν πρωτοπόρος τόσο διαφορετικές αντιλήψεις πάνω στα καθιερωμένα. Έχει γράψει μάλιστα ένα άρθρο " Ο  Νατουραλιστικός ρυθμός στα bonsai"  που το θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμο να διαβαστεί από όσους ασχολούνται. Παρεπιπτόντως, για να ευλογήσω λίγο και τα γένια μου, το έχω μεταφράσει για την βιβλιοθήκη μας.   


Πρίν τελειώσω θα επανέλθω για λίγο στο " Iαπωνικό ζήτημα". Εκεί μακράν και περισσότερο απο οπουδήποτε αλλού στον κόσμο τα bonsai είναι δουλειά, επάγγελμα. Και οι Ιάπωνες με την δουλειά δεν "παίζουν". Είναι απο τους πιο ανταγωνιστικούς λαούς στον πλανήτη και αυτό το αποδεικνύουν και στα bonsai. Βρείτε ένα βίντεο στο You tube όπου κάνουν επιδείξεις διαμόρφωσης ειδικά τα μεγάλα ονόματα, όπου να παρέχουν και επαρκείς πληροφορίες και απαντήσεις σχετικά με το τι κάνουν και γιατί το κάνουν. Σπάνιο έως αδύνατο. Θεωρούν μάλλον πολύ τυχερούς όσους θα παρακολουθήσουν την επίδειξη δυνατοτήτων τους σε εκ των προτέρων έτσι και αλλιώς άψογα δέντρα για διαμόρφωση χωρίς να πούν και να εξηγήσουν και πολλά πράγματα. 


Και ποτέ μα ποτέ δεν δίνουν πληροφορίες για τις καλλιεργητικές μεθόδους που χρησιμοποιούν.  Μου φαίνεται πώς λειτουργούν με όρους εμπορικού marketing και αύξησης των πωλήσεων με άλλα λόγια. Δεν λέω πώς ο καλλιτέχνης δεν πρέπει να πουλάει τα έργα του αλλά υπάρχει οπωσδήποτε κάτι περισσότερο από αυτό. Οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί είναι πολύ περισσότερο προσιτοί και νομίζω μοιράζονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τις γνώσεις τους.

  


myrtilos
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: πριν από 3 χρόνια
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #7 από myrtilos » πριν από 7 μήνες

Γεια.
Τα ίδια ερωτήματα και ανησυχίες είχα κι εγώ όταν άρχισα να μπαίνω στον κόσμο των bonsai.
Το άρθρο "Ο νατουραλιστικός ρυθμός στα bonsai"με βρίσκει σύμφωνο.Στην κάθε μορφή τέχνης η εξέλιξη ήτανε και είναι μονόδρομος,η τέχνη δεν έμεινε ποτέ στάσιμη και μονοδιάστατη.Το ίδιο συμβαίνει και με τα bonsai, ο νατουραλισμός παραδόξως ίσως είναι ένα είδος εξέλιξης.Υπάρχει και η οπτική του να προσπαθούμε μανιωδώς να μιμηθούμε κάτι περιορίζοντας έτσι την όποια δική μας δημιουργικότητα.
Η τέχνη ως χόμπι θα πρέπει να είναι απελευθερωτική και ευεργετική για το άτομο το οποίο την ασκεί.Ας αφήσουμε λοιπόν το μυαλό μας να εκφραστεί, οδηγούμενο ή όχι από κανόνες και ρυθμούς.
Υ.Γ
Ενίοτε η ενασχόληση με οποιαδήποτε μορφή τέχνης εμπεριέχει το άγχος(δημιουργικό άγχος),τον προβληματισμό,και την αμφισβήτηση,

Άβαταρ μέλους

Kostas
Omono
Omono
Δημοσιεύσεις: 423
Εγγραφή: πριν από 6 χρόνια
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #8 από Kostas » πριν από 7 μήνες

nikoloout έγραψε:
Jean-Zac έγραψε:Ωραία τα λέει ο Walter Pall. Τον θυμάμαι (από  περιοδικά και βιβλία) όταν αυτός και εγώ είχαμε μαύρα μαλλιά. Σίγουρα είναι και αυτός ένα κεφάλαιο στον χώρο των μπονσάι. Όπως πολλοί Μάστερ προτιμά τα δένδρα που προέρχονται από την φύση και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις καλούς προμηθευτές (π.χ. βλέπε http://www.animabonsai.com).  Όταν οι Γιαπωνέζοι  έψαχναν για yamadori  στους ποταμούς του Hokkaido  εμείς ( εγώ ) μπορεί να μην είχαμε γεννηθεί. Όταν για πρώτη φορά συνειδητοποίησα το μέγεθος ενός μπονσάι (σε φωτογραφία γιατί τότε δεν υπήρχε ενημέρωση και internet) ήταν πρίν πολλά χρόνια όταν στην μία σελίδα ενός βιβλίου έβλεπα το μπονσάι και στην επόμενη έβλεπα το μπονσάι και ένα χέρι δίπλα του. Τότε είχα πάρει την απόφαση να σταματήσω με τα ΄΄βλαστάρια΄΄ και είχα αγοράσει από ένα φυτώριο μία ηλικιωμένη Ezo spruce μέσα σε τενεκέ. Από τά ωραία δένδρα που περάσανε από τα χέρια μου. Τελικά είναι αμαρτωλό το παρελθόν μου.

Τα μπονσάι είναι πάθος, ένας παράξενος κόσμος, όπου οι ημέρες είναι μεγάλες και τα αποτελέσματα θα έλθουν μετά από χρόνια δουλειάς. 

Καποια στιγμη ειχαμε πει με τον Χαρη να φερουμε ενα master,,αλλα ειχε μεινει εκει το θεμα...δεν ξερω αν εγινε κατι.!

Σε τι θα βοηθούσε ένας 'μάστερ' σε 5-6 ώρες; Νομίζω οτι περισσότερο για να γίνει ντόρος παρά θα μάθεις κάτι. 
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

alexcorfu
Imperial
Imperial
Δημοσιεύσεις: 576
Εγγραφή: πριν από 3 χρόνια
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Επικοινωνία:
Κατάσταση: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευση #9 από alexcorfu » πριν από 7 μήνες

O Walter Pall, πολύ γνωστός σε όλον τον κόσμο των ανθρώπων που ασχολούνται με τα bonsai, πρότεινε μέσα από τα άρθρα του και την παρουσία του γενικότερα στο διαδίκτυο, έναν νέο ρυθμό - αν θα μπορούσαμε να τον πούμε έτσι - σαν ένα νέο στύλ κατανόησης, αντιμετώπισης και διαμόρφωσης ενός δένδρου. Έναν ρυθμό ο οποίος θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί "Ευρωπαικός ρυθμός". Και αυτό, διοτί κανένας από όλους μας δεν θα κατανοήσει αλλά ούτε και θα μπεί στο πνεύμα της ιαπωνικής κουλτούρας. Οι αμερικανοί που προσπαθούν να το κάνουν, έχουν "σπουδάσει" στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου... Στην Ευρώπη, οι περισσότεροι άνθρωποι, αντιμετωπίζουν τα bonsai, ως χαριτωμένες μικρογραφίες δένδρων, ως επί το πλείστον. Παράδειγμα αναφορικά με τον Pall, είναι το γεγονός πως παροτρύνει τη δημιουργία οπών (κουφαλών) σε ένα τραύμα στο δένδρο, κάτι το οποίο αντιβαίνει τους ιαπωνικούς κανόνες ειδικά με τα φυλλοβόλα. Δεν δέχεται με τίποτα την "αυτοθεραπεία" ενός δένδρου και μάλιστα προτείνει το "καμουφλάρισμα" μιας πληγής ή ενός κοψίματος με δραστικό τρόπο! Δηλαδή την περεταίρω "κακοποίησή" του με σκοπό να φαίνεται όσο πιο αληθοφανής γίνεται. Έπειτα, το σημείο θα σαπίσει ακολουθώντας τη φυσιολογική φθορά, και σε μερικά χρόνια η πληγή που κάποτε δημιουργήσαμε, δε θα φαίνεται ως τέτοια αλλά μάλλον σαν φυσιολογική φθορά! Δε θα ήθελα να μακρυγορήσω, αλλά πιστεύω πως δεν πρόκειται τόσο με το ποιό στύλ τασσόμαστε από επιλογή, αλλά με ποιό μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι ώστε να μας αρέσει και να έχουμε πετύχει ένα ισορροπημένο και αρμονικό αποτέλεσμα, αντιγράφοντας τη φύση.


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση