Call 166
-
- Συντονιστής
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 81 times
Re: Call 166
Κρίμα, θα πρέπει να ήταν πολύ ωραίο δέντρο με προοπτικές. Αυτό που κρατάνε κάποιοι τα δέντρα μέσα στο σπίτι θέλει πολύ αγώνα εκ μέρους μας για να αλλάξει.
- Rating: 7.14%
-
- Συντονιστής
- Has thanked: 355 times
- Been thanked: 289 times
-
- Omono
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 56 times
θα συμφωνησω κ γω . Το πευκο ειναι απο τα πιο δυσκολα δεντρα ως προς την συντηρηση κ επιβιωση . Ο σχινος ειναι ενα ακομη - θα συμπληρωνα εγω . Οταν εχει φτασει σε τετοιο σημειο , δεν πιστευω να υπαρχει γυρισμος...
Nihil humanum mihi alienum est
-
- Shohin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 48 times
Hallo vriendin van een bonsai-liefhebber,
ik vrees voor je vriend dat hij nu een dode den heeft. Een den met bruine naalden is een dode den.
Wat je al schreef, een boom moet buiten staan en zal binnen meestal niet overleven.
Ik hoop dat hij de moed niet opgeeft en een andere boom/bonsai koopt.
Ik denk dat het dan beter is geen den meer te kopen, want dat is juist, voor een beginner, een moeilijke boom om in leven te houden en te verzorgen.
Ik raad dan aan om bv een Ulmus Parviflora, Liguster, Cotoneaster of een Olijfboompje te kopen. En er zijn zeker meer soorten te noemen.
Bij een goede verzorging zijn die vrij makkelijk in leven te houden en te verzorgen.
Het is wel beter bij een goede bonsai-winkel te kopen waar men ook een goed advies kan geven.
En als je een boom in leven wilt houden, is het ook beter er veel over te lezen, bv op dit forum.
Bonsaigroet, Joop
ik vrees voor je vriend dat hij nu een dode den heeft. Een den met bruine naalden is een dode den.
Wat je al schreef, een boom moet buiten staan en zal binnen meestal niet overleven.
Ik hoop dat hij de moed niet opgeeft en een andere boom/bonsai koopt.
Ik denk dat het dan beter is geen den meer te kopen, want dat is juist, voor een beginner, een moeilijke boom om in leven te houden en te verzorgen.
Ik raad dan aan om bv een Ulmus Parviflora, Liguster, Cotoneaster of een Olijfboompje te kopen. En er zijn zeker meer soorten te noemen.
Bij een goede verzorging zijn die vrij makkelijk in leven te houden en te verzorgen.
Het is wel beter bij een goede bonsai-winkel te kopen waar men ook een goed advies kan geven.
En als je een boom in leven wilt houden, is het ook beter er veel over te lezen, bv op dit forum.
Bonsaigroet, Joop
-
Topic author - Σπορόφυτο
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Call 166
Καλησπέρα σε όλους χρειάζομαι τη βοήθεια σας το παρακάτω δέντρακι το έχει φίλος και δεν ξέρω ούτε τι έχει ούτε αν μπορεί να σωθεί.
Η αλήθεια είναι πως το είχε μέσα (διαβάζοντας εδώ έμαθα πως δεν είναι σωστό),αλλά σε πολύ φωτεινό μέρος
Τι λέτε υπάρχει ελπίδα;
παρακαλώ τη βοήθεια σας.
Ευχαριστώ!
Η αλήθεια είναι πως το είχε μέσα (διαβάζοντας εδώ έμαθα πως δεν είναι σωστό),αλλά σε πολύ φωτεινό μέρος
Τι λέτε υπάρχει ελπίδα;
παρακαλώ τη βοήθεια σας.
Ευχαριστώ!
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.