Olijfstronk Yamadori I
-
JoopVanDenBerge
Topic author - Shohin

- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 59 times
Re: Olijfstronk Yamadori I
Hallo Jean Z.
Bedankt voor de virtuele.We hebben practisch hetzelfde idee over deze boom. Ik heb echter maar een simpele schets gemaakt en jij een hele mooie virtuele. Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden.
==========================================
Gelijk een vraag aan het bestuur van het forum.
Ik ben door het forum geblokkeerd om nog nieuwe berichten te plaatsen.
Ik kan zelfs niet vragen aan het forum waarom dat is. Heb ik iets verkeerd gedaan of gehandeld?
Zo weet ik ook niet hoe ik dat had kunnen voorkomen en kan ik ook helemaal niet reageren.
Dat is zeker niet democratisch en het zou fijn zijn voor degene die geblokkkeerd is, om een weerwoord te kunnen geven.
Ik hoop echt op een reactie en dat ik weer berichten kan insturen.
Alvast bedankt, Bonsaigroet,Joop
Bedankt voor de virtuele.We hebben practisch hetzelfde idee over deze boom. Ik heb echter maar een simpele schets gemaakt en jij een hele mooie virtuele. Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden.
==========================================
Gelijk een vraag aan het bestuur van het forum.
Ik ben door het forum geblokkeerd om nog nieuwe berichten te plaatsen.
Ik kan zelfs niet vragen aan het forum waarom dat is. Heb ik iets verkeerd gedaan of gehandeld?
Zo weet ik ook niet hoe ik dat had kunnen voorkomen en kan ik ook helemaal niet reageren.
Dat is zeker niet democratisch en het zou fijn zijn voor degene die geblokkkeerd is, om een weerwoord te kunnen geven.
Ik hoop echt op een reactie en dat ik weer berichten kan insturen.
Alvast bedankt, Bonsaigroet,Joop
-
JoopVanDenBerge
Topic author - Shohin

IMG_4646 IMG_IMG_4829.jpg4822.jpg(1)IMG_4652.JPG.jpg
Het duurt nog wel een aantal jaren eer het een bonsai is, maar het begin is er.
De nebari bij het grondoppervlak is 21 cm. De schets is een idee hoe de boom er ongeveer uit moet komen te zien.
Nu mogen alle takken weer gaan groeien.
Het duurt nog wel een aantal jaren eer het een bonsai is, maar het begin is er.
De nebari bij het grondoppervlak is 21 cm. De schets is een idee hoe de boom er ongeveer uit moet komen te zien.
Nu mogen alle takken weer gaan groeien.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
- These users thanked the author JoopVanDenBerge for the post:
- Hfestion (19 Ιαν 2026, 23:02)
- Rating: 7.14%
-
Harris
- Συντονιστής

- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 170 times
- Επικοινωνία:
Ωραία προσπάθεια εύχομαι καλη επιτυχια. Ανέβασε καποια φωτογραφία πως είναι τωρα.
Προστέθηκε μετά από 14 δευτερόλεπτα:
Ωστε την ανοιξη καλοκαιρι να δουμε την διαφορά.
Προστέθηκε μετά από 14 δευτερόλεπτα:
Ωστε την ανοιξη καλοκαιρι να δουμε την διαφορά.
-
JoopVanDenBerge
Topic author - Shohin

Omdat ik maar hooguit 1 maal per jaar foto's bijvoeg, heb ik daar geen routine in.
Als ik nu de informatie krijg hoe ik de foto's moet bijvoegen,schrijf ik het gelijk op voor een volgende keer.
Ik neem de foto's met mijn oude Iphone, merk Apple, maar daar gaat het al niet goed.
(Wat een klungel he!!!!)
Alvast bedankt voor de informatie.
Bonsaigroet, Joop
Als ik nu de informatie krijg hoe ik de foto's moet bijvoegen,schrijf ik het gelijk op voor een volgende keer.
Ik neem de foto's met mijn oude Iphone, merk Apple, maar daar gaat het al niet goed.
(Wat een klungel he!!!!)
Alvast bedankt voor de informatie.
Bonsaigroet, Joop
-
deus x machina
- Omono

- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 62 times
-
JoopVanDenBerge
Topic author - Shohin

Olijfstronk Yamadori I
Hallo allemaal,
Deze olijfstronk heb ik februari 2025 uitgegraven.
Hij stond langs de rand van een olijfboomgaard en was om de paar jaar door de eigenaar van de olijfgaard helemaal kort gesnoeid.
Toen ik hem aantrof, was het echt een struik van ongeveer een meter breed en hoog.
Hij werd heel kort gesnoeid door mij, waarbij nog weleen paar takjes met blaadjes werden bewaard. Hij werd uitgegraven en in een plastic krat geplaatst.
Als substraat gebruikte ik gebroken split, gekocht bij een leverancier van grind,zand etc.
Als aanvulling op het split gebruikte ik heel grof zand en wat tuinaarde.
In februari is de zon nog niet zo sterk,dus heb ik hem gelijk in de volle zon geplaatst.
Hij heeft nu bijna een vol jaar kunnen groeien. Ik snoei hem nog een jaar niet, zodat dunnere takken nog een beetje dikker kunnen worden.
Volgend voorjaar zal ik hem zijn eerste vormsnoei geven,waarna hij weer mag groeien en nieuwe takken mag ontwikkelen.
Bijgevoegde schets is een idee hoe hij er over een aantal jaren ongeveer uit moet komen te zien.
Ik wilde foto's bijvoegen,maar dat is me nog niet gelukt.
Misschien kan iemand mij aanwijzingen geven.
Alvast bedankt.
Bonsaigroet,Joop
Deze olijfstronk heb ik februari 2025 uitgegraven.
Hij stond langs de rand van een olijfboomgaard en was om de paar jaar door de eigenaar van de olijfgaard helemaal kort gesnoeid.
Toen ik hem aantrof, was het echt een struik van ongeveer een meter breed en hoog.
Hij werd heel kort gesnoeid door mij, waarbij nog weleen paar takjes met blaadjes werden bewaard. Hij werd uitgegraven en in een plastic krat geplaatst.
Als substraat gebruikte ik gebroken split, gekocht bij een leverancier van grind,zand etc.
Als aanvulling op het split gebruikte ik heel grof zand en wat tuinaarde.
In februari is de zon nog niet zo sterk,dus heb ik hem gelijk in de volle zon geplaatst.
Hij heeft nu bijna een vol jaar kunnen groeien. Ik snoei hem nog een jaar niet, zodat dunnere takken nog een beetje dikker kunnen worden.
Volgend voorjaar zal ik hem zijn eerste vormsnoei geven,waarna hij weer mag groeien en nieuwe takken mag ontwikkelen.
Bijgevoegde schets is een idee hoe hij er over een aantal jaren ongeveer uit moet komen te zien.
Ik wilde foto's bijvoegen,maar dat is me nog niet gelukt.
Misschien kan iemand mij aanwijzingen geven.
Alvast bedankt.
Bonsaigroet,Joop