Juniperus yamadori van berghelling

Παρουσιάσεις προ–μπονσάϊ μελών
Απάντηση

Topic author
JoopVanDenBerge
Mame
Mame
Has thanked: 4 times
Been thanked: 38 times

Re: Juniperus yamadori van berghelling

Δημοσίευση από JoopVanDenBerge »

Bedankt voor jullie reakties.

Ik ben afhankelijk van de energie die de boom nog in zich heeft om de wortels weer te laten groeien.
Het loof van de boom wordt regelmatig gesproeid, zodat het niet uitdroogd.
En 1 x in 14 dagen geef ik een 0-10-10 meststof speciaal voor de winterperiode om sterkere wortels te krijgen.
Tot het voorjaar doe ik er niets aan en mag hij tot rust komen.
Voorlopig moet ik dus geduld hebben.

Bonsaigroet, Joop

deus x machina
Omono
Omono
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Δημοσίευση από deus x machina »

πολυ ωραιο κομματι. Μακαρι να αντεξει γιατι εχει πολλες δυνατοτητες
Nihil humanum mihi alienum est

BILLPAN
Shohin
Shohin
Has thanked: 97 times
Been thanked: 36 times

Δημοσίευση από BILLPAN »

Ωραία ιδέα για ikadabuki, καλή επιτυχία...!

Topic author
JoopVanDenBerge
Mame
Mame
Has thanked: 4 times
Been thanked: 38 times

Juniperus yamadori van berghelling

Δημοσίευση από JoopVanDenBerge »

Hallo allemaal,

het is weer bijna winter en ik dacht een paar weken terug, dit is een goed moment om een ​​Juniperus op te graven die ik een paar jaar geleden al had gezien.
Hij stond op een berghelling van +- 60 graden, dus het was heel moelijk om hem uit te snijden.
De grond van de helling zelf was door de jaren flink afgekalfd, geumt de rooters van deze Juniperus heel erg bloot lagen.
Hij had nog maar een handvol wortels in de grond en het kostte veel geld om die eruit te halen. Uiteindelijk had ik hem verloren. 
Ik hoop dat het aantal wortels dat ik niet kan rood worden, genoeg is om hem in leven te houden.
De tijd zal het leren.

Thuis komenken, de boom gelig in de grond gezeten en al een aantal takken en dode wortels weggeknipt, die ik zeker niet nodig zou hebben.
Na de boom goed bekeken te hebben naar de moggendelen die hij had, besloot ik dat ik een vlotstijl (Ikadabuki) van te maken.
Aan 1 zijde, waar de boom tegen de berghelling wat gelegen was, zat naimenie heel weinig goede takken van takken met alleen aan het uiteinde een beeite loof.
Aan die zijde werd voor de lotstijl alles weggeknipt.

Als de boom aanslaat en blij leven, is het mijn idee van de boom cq stam, plat op de grond te leggen in een bak van kist, met alle bestaande takken naar boven, iets aan de aarden en proberen om de stamwortel te laten schieten.
Alles bij elkaar zal dat zeker wel 6 tot 8 jaren duren.
Voorlopig moet ik blijven hopen dat hij biljit leven.
Mocht de boom niet rood worden, kan ik in ieder geval zeggen dat ik de boom een ​​beter leven te geven heb, omdat door het wegspoelen en afkalven van de grond, hij geen lang leven meer zou hebben gehad.

Bonsaigroet, Joop

20231204_133409.jpg

Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Απάντηση