Yamadori olijfboom pre-bonsai 1
-
- Συντονιστής
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 81 times
Re: Yamadori olijfboom pre-bonsai 1
Παρακαλούμε τα μέλη να τηρούν τους κανόνες του φόρουμ όσον αφορά δέντρα που συλλέγονται από την φύση (yamadori).
https://www.bonsaiforum.gr/viewtopic.php?f=41&t=4
https://www.bonsaiforum.gr/viewtopic.php?f=41&t=4
-
Topic author - Shohin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 47 times
Hallo Hfestion,
In verhouding met de toekomstplannen voor dit boompje heeft hij best een aardige torso.
Ik heb de torso echter nog niet gemeten hoeveel cm hij is en het zal geen grote boom worden in hoogte.
Maar hij is nog aan het begin van zijn "carriere " en ik laat hem eerst nog maar lekker groeien.
De centrale dikke tak , die op de onderste foto nog te zien is, heb ik weggesnoeid en de takken die ik heb laten staan,
zullen hoogstwaarschijnlijk blijven staan, hooguit een beetje worden ingekort.
Misschien dat ik ook het korte middelste takje weghaal, om wille van de "negatieve ruimte " zoals dat heet.
Dat takje zal hoogstwaarschijnlijk ook in de weg zitten voor takken die straks op de hoofdstam gaan groeien.
Mijn idee voor nu, gezien de middelste foto, is om het boompje iets naar links te kantelen, de rechtse tak als
hoofdstam en de linkse tak als 1e horizontale tak, ook al groeit hij niet uit de hoofdstam maar uit de torso.
Bonsaigroet, Joop
In verhouding met de toekomstplannen voor dit boompje heeft hij best een aardige torso.
Ik heb de torso echter nog niet gemeten hoeveel cm hij is en het zal geen grote boom worden in hoogte.
Maar hij is nog aan het begin van zijn "carriere " en ik laat hem eerst nog maar lekker groeien.
De centrale dikke tak , die op de onderste foto nog te zien is, heb ik weggesnoeid en de takken die ik heb laten staan,
zullen hoogstwaarschijnlijk blijven staan, hooguit een beetje worden ingekort.
Misschien dat ik ook het korte middelste takje weghaal, om wille van de "negatieve ruimte " zoals dat heet.
Dat takje zal hoogstwaarschijnlijk ook in de weg zitten voor takken die straks op de hoofdstam gaan groeien.
Mijn idee voor nu, gezien de middelste foto, is om het boompje iets naar links te kantelen, de rechtse tak als
hoofdstam en de linkse tak als 1e horizontale tak, ook al groeit hij niet uit de hoofdstam maar uit de torso.
Bonsaigroet, Joop
-
- Συντονιστής
- Has thanked: 354 times
- Been thanked: 289 times
Επίσης φαίνεται να έχει πολύ χοντρό κορμό.
Έχεις σκοπό να κόψεις τα χοντρά κλαδιά και να δημιουργήσεις νέα?
Έχεις σκοπό να κόψεις τα χοντρά κλαδιά και να δημιουργήσεις νέα?
-
Topic author - Shohin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 47 times
Yamadori olijfboom pre-bonsai 1
Hallo allemaal,
Ik woon aan een zandweg wat elk jaar wordt vlak gemaakt door een voertuig van het departement.
Zo werd ook de zijkant van de weg iets breder gemaakt, waardoor een olijfboompje wat daar aan de kant stond, deels bloot gelegd.
Zo kon ik goed zien dat er best een leuk stronkje aan zat.
Het boompje was wel steeds boven het maaiveld gesnoeid door de eigenaar van de olijfgaard, die toevallig een Griekse kennis van mij is.
Een praatje gemaakt met hem en ik mocht het olijfboompje uitgraven.
Dat deed ik een paar weken terug.
Het onderste deel van het stronkje en diverse onbruikbare takken werden gelijk afgezaagd.
De stronk met resterende takken staat nu waarschijnlijk voor een paar jaar in een plastic kratje met grind, waar hij flink mag groeien.
Ondertussen zal er flink water en mest worden gegeven.
20231020_180916.jpg20240210_1408320240210_135350.jpg1.jpg
Ik woon aan een zandweg wat elk jaar wordt vlak gemaakt door een voertuig van het departement.
Zo werd ook de zijkant van de weg iets breder gemaakt, waardoor een olijfboompje wat daar aan de kant stond, deels bloot gelegd.
Zo kon ik goed zien dat er best een leuk stronkje aan zat.
Het boompje was wel steeds boven het maaiveld gesnoeid door de eigenaar van de olijfgaard, die toevallig een Griekse kennis van mij is.
Een praatje gemaakt met hem en ik mocht het olijfboompje uitgraven.
Dat deed ik een paar weken terug.
Het onderste deel van het stronkje en diverse onbruikbare takken werden gelijk afgezaagd.
De stronk met resterende takken staat nu waarschijnlijk voor een paar jaar in een plastic kratje met grind, waar hij flink mag groeien.
Ondertussen zal er flink water en mest worden gegeven.
20231020_180916.jpg20240210_1408320240210_135350.jpg1.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.